Zenei álomkarrier?

Sokan hiszik azt, hogy érvényesülni a zeneiparban olyan, mint egy tündérmese: az utcán sétálva szembe jön egy befolyásos ember, kiszúr a tömegből, és leszerződtet.

Na, ez az esetek 0,0001%-ára érvényes. A többieknek igenis, meg kell dolgozniuk a elismertségért. Leszámítva, ha eladják magukat, de az nem elismertség, hanem csak hírnév.

Bár, az is igaz, hogy jól hangzik, kitalálni egy sztorit, hogy az adott zenész hogyan kezdte meg a pályafutását, hogyan indult a karrierje. De ez legtöbbször igencsak nagy lódítás.

Az általános út, hogy az ember gürcöl, dalokat ír, játssza őket, igyekszik lehetőséget keresni arra, hogy minél több ember előtt előadhassa, minél nagyobb közönséghez eljuttathassa. Aztán vagy így megy egész életében, vagy eljut arra a szintre, hogy leszerződhet egy kiadóhoz, ami megkönnyíti a dolgot azzal, hogy vállalja a reklámkampány intézését, helyet és eszközöket ad a dalok írásához, felvételéhez, stb. aztán még innen is pofára lehet esni, ha az ember egy rossz szerződést ír alá, vagy a kiadó ki akarja használni. De ha mindenre ügyel az ember, akkor minden rendben lesz, és azt csinálhatja egész életében, amit szeret.

Julie

Interjú, a The Vibes, Élj! című klipjének készítőivel

 

Egy hét múlva kerül bemutatásra a The Vibes, Élj! című videoklipje, itt, a content.blog.hu-n. Ennek kapcsán tettünk fel néhány kérdést a készítőknek: Izy-nek, a klip szereplőjének, a zenekar tagjainak, Gabry-nak és Schneidinek, valamint a klip készítőjének, Julie-nak.

 

IZY

 

Te voltál a The Vibes első klipjének szereplője. Mi motivált, hogy elfogadd a felkérést a szereplésre?

Igazából szeretem a számaikat, mert a dalszövegekkel könnyű azonosulni és ezt szerintem népszerűsíteni kell. :) Szóval örülök, hogy részt vehettem ebben. :D

 

Mennyire ismerted a zenekart a klipforgatás előtt?

Hmm... Ismertem a managert, Julie-t, aki az egyik legjobb barátom, és magát az énekest, Schneidi Vibes-t is valamennyire régebbi koncertekről, meg párszor beszéltünk.

 

Könnyű volt együtt dolgozni Julie-val a klip rendezőjével és Schneidivel?

Igen, hiszen mindketten nagyon jó fejek és iszonyat rendes emberek, ráadásul van egy kritikus stílusuk, amit én nagyon bírok. :)

 

Voltak saját elképzeléseid a képanyagot illetően, vagy teljesen rábíztad magad a rendezőre?

A rendező kikérte a véleményem az ötleteivel kapcsolatban és várt tippeket vagy más megoldást, úgy gondolom erre nem igazán került sor, hiszen a klipet tökéletesen megcsinálta, maximum a kameraállásokban volt pár új ötlet.

 

Ezek szerint te is otthon vagy a video készítés és média világában?

Igen, kommunikáció és médiaismeretet tanulok a gimnáziumban.

 

Hogy érezted magad a forgatás alatt?

Nagyon jól, iszonyat sokat nevettünk, de próbáltam komoly arcot vágni, hiszen a szám nem vidám.

 

Elégedett vagy a végeredménnyel?

Nagyon is. :D Azt hittem, rosszabb voltam. :D A klipben meg olyan mintha mindenki full profi lenne. Köszönöm a lehetőséget. Remélem a következő klipben is kapok majd egy eldugott szerepet.

 

JULIE

 

Honnan jött a videoklip alap ötlete?

Mivel a dal arról szól, hogy éljen az ember, ezért arra gondoltam, hogy a klip is ezt a felszólítást erősítse. Így jött az, hogy a hivalkodó neonreklám ellentétje, a fekete-fehér legyen a színe, ami pont ezért figyelemfelkeltő. Plusz, hogy azért némi története is legyen, szerepel benne egy lány is, akinek Schneidi énekelheti, hogy éljen.

 

Mik voltak a változások az első tervekhez képest?

Mivel igen amatőr megoldásokat kellett kitalálnom, profi eszközök hiányában, így végül néhány jelenet tervétől el kellett állnom, de volt olyan jelenet is, amit a klip első verziójának elkészülte után rögzítettünk, mert úgy éreztem, arra még szükség van.

 

Mennyire volt nehéz a helyszínválasztás?

A zenekaros részek felvételének helyszíne adta magát, hiszen szükség volt az erősítőkre, mikrofonokra, stb. A kültéri helyszínek kiválasztásával már nagyobb gondban voltam. Nem szerettünk volna túl hétköznapi helyszíneket, így végül olyan helyeken vettük fel a jeleneteket, amik kevésbé ismertek, de nekem valamiért sokat jelentenek és persze, amik megfeleltek a kliphez. :D

 

Könnyű volt együtt dolgozni a klip szereplőjével és a zenekar tagjaival?

Igazából, aki fültanúja volt a forgatásnak, a hasát fogva nevetett. Állandóan ordibáltam, és a végére már teljesen berekedtem. Persze azért adódtak ilyesfajta félreértések, hogy "- sétálj a villamos felé! *sétál, de nem arra* - szerinted ott a villamos?" Szóval az egész nagyon élvezetes volt, leszámítva, hogy a belső felvételeknél megsüketültem, a külsőknél megfagytunk. :)

 

Végeredményben elégedett vagy a munkával?

Az ember sosem lehet elégedett. Lehetett volna jobb is. persze, ott van, hogy egy kis fényképezővel lett felvéve, saját kezűleg vágtam össze, és bizonyára még mindannyiunknak tanulni is kell, sokat. De tapasztalatszerzésnek mindenképpen hasznos volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GABRY

 

Most készítetted el életed első videoklipjét. Milyen élményekkel, tapasztalatokkal lettél gazdagabb?

Mindenképpen jó mulatás volt számomra, hiszen remek emberekkel dolgozhattam együtt. Sokat tanultam a felvételek alatt, így a következő forgatáson már biztosan rutinosabb leszek. :)

 

Van olyan, amit az elkészült klipet látva, másként csinálnál?

A látványvilágon mindenképpen változtatnék, de nem a video, hanem a sminkünk és a ruhák szempontjából. Ami késik, azonban nem múlik! Ennek is eljön az ideje!

 

Mennyire volt nehéz ilyen körülmények között együtt dolgozni a többiekkel?

Szerencsére nekem nem volt nehéz dolgom ilyen szempontból, hiszen magamat adtam végig. Más kérdés, hogy nem egyszer kitört belőlem a röhögés, mert Schneidi nevetetett vagy csak, mert rám jött, ennek pedig a rendező asszony nem nagyon örült, azt hiszem. :)

 

Van kedvenc részed a klipből? Ha van, melyik?

Igen! A vége felé, amikor Schneidi Izy előtt sétál, majd lerogyik a földre, és olyan, mintha Izy átsétálna rajta. Szerintem ez fantasztikus része a klipnek!

 

Mit üzennél azoknak, akik megnézik a klipet?

Éljetek! Ne foglalkozzatok vele, ki mit mond, vagy mit nem! Csak éljetek! Mindig van kiút!

 

SCHNEIDI

 

Miért pont az Élj! című dalból készítettetek klipet a lemezről?

Azért, mert a közönségünknek a visszajelzések alapján az tetszett a legjobban, illetve szerintünk jól összefoglalja a lemez hangulatát.

 

Makacs, önfejű ember vagy, a munkában pedig maximalista. Nehéz volt kiadnod a kezedből az irányítást, és megosztani másokkal?

Eleinte féltem az együttműködéstől, de végül nem volt nehéz, mert láttam, hogy olyan eredménye lesz a munkának, amit én is szeretnék.

 

Mennyire volt kimerítő a munka?

Nem nevezném munkának, hiszen élveztük, amit csináltunk, inkább szórakozásnak tekintettük, de annak fárasztó volt. :)

 

Hogy tetszik az elkészült mű?

Szerintem nagyon jó lett, de ezt hadd ne én döntsem el.

Gabry & Julie

A bejegyzés trackback címe:

https://content.blog.hu/api/trackback/id/tr22494541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása